Strategia de Marketing este partea esentiala din Planul de afaceri anexat la toate Cererile de finantare pe fonduri europene. Comanda acum prin intermediul formularului nostru si vei primi strategia de marketing in maxim 5 zile de la comanda!
Strategia de marketing cuprinde:
Piața țintă
Segmentul de piață/ grupul țintă căruia se adresează serviciul/ produsul rezultat în urma proiectului
Stadiul actual al pieţei – nevoi şi tendinţe
Potențialul de creştere a pieţei
Factorii economici, politici, legislativi, tehnologici, sociali care au o influență directă asupra dinamicii sectorului/ domeniului de activitate vizat
Clienţi existenţi şi potenţiali:
- în funcţie de piaţa de desfăşurare (intern, extern),
- în funcţie de volumul vâzărilor,
- în funcţie produse/ grupe de produse (detalii suplimentare vor fi solicitate la elaborarea previziunilor financiare).
Analiza necesităților clienților existenți și potențiali
Analiza mediului concurențial: - Principalii concurenţi,
- ponderea lor pe piaţă,
- punctele tari şi punctele slabe ale produsului/serviciului dvs. comparativ cu cel al competitorilor (direcţi şi indirecţi);
Avantajele competitive ale obiectivului proiectului (cum se evidențiază calitățile, beneficiile și avantajele noilor activități/produse /procese/servicii ce vor rezulta în urma implementării proiectului pentru care se solicită finanțare, fată de cel al competitorilor).
Obiectivele generale de marketing, planul de acțiune și bugetul aferent strategiei de marketing
Activitățile propuse pentru atingerea obiectivelor de marketing și implementarea strategiei (strategiilor) descrise. Necesitatea realizării acestor activități și contribuția fiecăreia la atingerea obiectivelor de marketing
Riscurile ce pot apărea în realizarea planului de acțiune în condițiile descrise mai sus sau în atingerea obiectivelor.
Mixul de marketing
strategia de produs (se va descrie produsul/serviciul, menționându-se caracteristicile și avantajele pe care le oferă clienților);
strategia sau politica de preț (se vor analiza următoarele elemente de determinare a prețului: costurile implicate, aprecierile clienților față de produsul/serviciul oferit, prețurile practicate de către competitori, elasticitatea cererii pentru produsul/serviciul oferit);
strategia de vânzări și distribuție (metode de vânzare și canale de distribuție);
strategia de promovare și relații publice (se va urmări efectul dorit în promovare, costurile pe care le implică promovarea, mesajul ce va genera efectul dorit, mass-media ce vor fi utilizate și analiza rezultatelor promovării).
Ca si bonus vom realiza si Analiza Porter, sau modelul celor cinci forțe competitive, este un instrument de analiză strategică care evaluează atractivitatea unei piețe sau industrii, identificând forțele concurențiale cheie care influențează profitabilitatea. Aceste cinci forțe sunt: intensitatea concurenței între firmele existente, amenințarea noilor intrați, amenințarea produselor substituibile, puterea de negociere a clienților și puterea de negociere a furnizorilor.